Kdo stojí za značkou Rozvoněno?
Za značkou Rozvoněno stojí Ester a Michael Schmidtovi. Ester je snílek, který má s dvěma dětmi na krku stále nové nápady. Michael je velký dříč a praktik, který představy protřídí a ty zrealizovatelné promění ve skutečnost.
Jak vznikla značka Rozvoněno?
Všechno začalo malým políčkem levandule na zahradě. Rychle jsme zjistili, že sklizeň sami neupotřebíme, a tak Ester začala šít vonné dekorace. Postupně přešla k přírodním svíčkám a zrodil se první produkt – svíčka V říši snů s vlastní levandulí. Od začátku jsme chtěli dělat věci udržitelně: svíčky ve skleničkách od jogurtů, minimum odpadu. Michael se přidal a začal pomáhat ve všech směrech. Postupně přišly trhy, první objednávky, spolupráce s obchody… A ze sklepa v Brně jsme se přesunuli na statek v Sivicích. Dnes máme firmu Rozvoněno s.r.o. a kromě svíček nabízíme i osvěžovače a směsi éterických olejů převážně z bio olejů – zkrátka chceme „rozvonět svět“. Ale stále se držíme svých tří pilířů: udržitelnost, ruční práce a český výrobek.
Proč právě udržitelná cesta?
Jedině cesta udržitelnosti nám dává smysl. Značku jsme založili proto, abychom nabídli zákazníkům přírodní udržitelnou alternativu k běžně dostupným svíčkám a dalším vonným produktům. Z pozice majitelů značky máme možnost udržitelnost dostávat do všeho, co chod firmy obnáší. Udržitelnost tak často vyhrává i nad ekonomickým přínosem. Některé kroky jsou dražší, ale smysl je pro nás více než maximalizace zisku. Máme radost, když se posuneme blíže udržitelnosti a jsme ochotni řešit i s tím související těžkosti.
Kdo se na značce podílí?
Za značkou stojíme především my zakladetelé - Michael a Ester. Už bychom to vše ale nezvládali bez pomoci našich brigádnic ve výrobě - místními slečnami a ukrajinskou maminkou. A účetní - Michaelovou maminkou. Když si nevíme rady, tak jdeme pro radu k tatínkovi Ester, který má v oblasti udržitelného podnikání velké zkušenosti.
Zároveň jsme do výroby zapojili chráněnou dílnu v Brně. Máme z toho velkou radost, protože naše práce dostává i sociální přesah. Koupí našich voňavých radostí tedy zákazníci podporují práci zdravotně znevýhodněných lidí, kteří by na běžném trhu práce nenašli uplatnění.
Co považujete za svůj největší úspěch?
Obrovskou radost (a v našem pojetí úspěch) máme z minimalizace dopadů naší značky na přírodu a možnosti dávat práci lidem z chráněné dílny. Dále podpora mezinárodního charitativního hnutí Mary's Meals, které řeší hlad dětí v nejchudších oblastech světa. Máme radost, že pro toto hnutí můžeme vyrábět speciální svíčku Naděje. Od minulého roku jsme si vzali finanční záštitu nad školou Chiteko v Malawi, kde Rozvoněno sytí 571 žáků. Úspěchem je, že můžeme díky naší značce pomáhat více, než jsme mohli bez ní.
Za velký úspěch považujeme i to, když nám někdo řekne, že jsme pro něho inspirací. To jsou chvíle, kdy si říkáme, že to děláme opravdu dobře a dává nám to energii do další práce.
Jaké těžkosti s firmou zažíváte?
Nejtěžší je pro nás vyvážit pracovní čas a čas pro rodinu. Často to vnímáme, že jsem sice rodinná firma, ale už ne prorodinná firma. Skrz rodinu máme také méně času na společné rozhodování, tak se některé věci posouvají pomalu. Ale stále držíme, že důležitá rozhodnutí děláme vždy spolu.
Proč by si lidé měli koupit právě vaše produkty?
Naše produkty voní přírodou, ne chemií.
Jsou šetrné k planetě – od výroby po likvidaci.
Koupí lidé pomáhají nejen lokální značce, ale i znevýhodněným lidem a nejchudším dětem z celého světa.